A Transparency International Magyarország monitorozta a 2010-ben zajló magyarországi országgyűlési és önkormányzati választás okkampányfinanszírozását. A cél az volt, hogy teljesebb képet kapjunk a pártok valós kampányköltségeiről. A mérés eredményét a www.képmutatas.hu weboldalon tettük közzé.
A monitorozás során kampányelemnek tekintettünk minden olyan eszközt vagy tevékenységet, amelynek elsődleges célja, hogy a hivatalos választási időszakban egy adott párt saját jelöltjét vagy programját megismertesse a választókkal és támogatásra buzdítson. Figyeltük a hirdetések (köztér, televízió, napilap, rádió), kampányrendezvények, kampánystáb munkájának, közvélemény-kutatásoknak, aktivistáknak, postai levél, promóciós tárgyak, telefonhívások és sms-ek, szórólapok, valamint reklámgyártások költségeit.
A kampánymonitor által mért számok és a pártok hivatalos kampánybeszámolóiban közölt összegek között jelentős eltérések figyelhetőek meg. A www.kepmutatas.hu weboldalon megjelenő kampánykiadások szakértők által becsült összegek, a realitásoknak megfelelő piaci árakat alapul véve. Amennyiben a pártok a piaci támogatásnál nagyobb mértékű támogatásban részesültek egy-egy kampánytétellel kapcsolatban, azt a mérés során nem volt módunkban figyelembe venni, tekintettel arra, hogy a támogatások rendszeréről (eredete és mértéke) semmilyen információ nem állt rendelkezésünkre.