A kis- és középvállalkozások számára nyújt hasznos, gyakorlati útmutatót a tisztességes üzleti megoldások bevezetéséhez az a kiadvány és honlap, amelyeket a Transparency International Magyarország és a Telenor partnereinek mutattak be a cég törökbálinti központjában szervezett üzleti reggelin.
Kerekasztal-beszélgetésen mutatták be az „Útmutató vesztegetésellenes üzletpolitikai irányelvek kidolgozására” című kiadványt, amelyet kifejezetten a magyar kis- és középvállalkozásoknak készített a Transparency International. A füzet célja, hogy azoknak a kkv-tulajdonosoknak és vezetőknek nyújtson gyakorlati útmutatást, akik vesztegetésellenes stratégiát kívánnak életbe léptetni, és ezen alapelvek szerint szeretnék működtetni vállalkozásukat.
A Transparency International nemzetközi irányelvei, valamint magyar vállalatvezetőkkel készített mélyinterjúk tapasztalatai alapján, a magyar jogszabályi környezetnek megfelelően készült útmutató egy világos és egyszerű hat lépcsős eljárást mutat be, amelynek segítségével a kis- és középvállalkozások méretüknek és erőforrásaiknak megfelelő vesztegetésellenes programot indíthatnak el. A kiadványban pontos és gyakorlati szemléletű leírások mellett több olyan élethelyzet is szerepel, amelyben vesztegetés merülhet fel, hogy ezzel is segítse a vállalkozásokat a megelőzésben.
Beszédében Christopher Laska, a Telenor Magyarország vezérigazgatója elmondta, hogy a multinacionális vállalatoknak komoly felelősségük van az átlátható gazdasági környezet kialakításában, amelynek része, hogy magyarországi partnereiket és beszállítóikat támogatják az etikus és átlátható működésben.
Martin József Péter, a Transparency International Magyarország ügyvezetője hangsúlyozta: „a kkv-knak a gyakorlatban jól kezelhető és alkalmazható, egyszerű lépésekre van szükségük, kevésbé formális és szigorúan strukturált megfelelési programokra, mint a nagyvállalatoknak. Ezeket az egyszerű lépéseket mutatjuk be a jelen kiadvánnyal. A mélyinterjúk tapasztalatait összegezve elmondhatjuk, hogy a magyar kkv-k az etikus működés során megbízhatóbb üzleti partnerré válnak, több megrendelést és megbízást kapnak. Növelik a cég hírnevét és vonzerejét, ami a marketing és a munkaerő-toborzás szempontjából nagyon fontos, továbbá erősítik a vállalaton belül a munkamorált és a lojalitást.”
A kiadvány a Transparency International és a Telenor honlapja mellett egy új weboldalról, a www.vallalatietika.hu-ról is letölthető. Az új oldalt azért lett elindítva, hogy itt megtalálható legyen minden hasznos információ és könnyen adaptálható megoldás, amelyet az etikus vállalati működésre törekvő kkv-k saját szervezetük fejlesztésében alkalmazhatnak.