Skip to content

Útmutató vesztegetésellenes üzletpolitikai irányelvek kidolgozására

Útmutató vesztegetésellenes üzletpolitikai irányelvek kidolgozására

A kis- és középvállalkozások számára nyújt hasznos, gyakorlati útmutatót a tisztességes üzleti megoldások bevezetéséhez az a kiadvány és honlap, amelyeket a Transparency International Magyarország és a Telenor partnereinek mutattak be a cég törökbálinti központjában szervezett üzleti reggelin.

Kerekasztal-beszélgetésen mutatták be az „Útmutató vesztegetésellenes üzletpolitikai irányelvek kidolgozására” című kiadványt, amelyet kifejezetten a magyar kis- és középvállalkozásoknak készített a Transparency International. A füzet célja, hogy azoknak a kkv-tulajdonosoknak és vezetőknek nyújtson gyakorlati útmutatást, akik vesztegetésellenes stratégiát kívánnak életbe léptetni, és ezen alapelvek szerint szeretnék működtetni vállalkozásukat.

blankA Transparency International nemzetközi irányelvei, valamint magyar vállalatvezetőkkel készített mélyinterjúk tapasztalatai alapján, a magyar jogszabályi környezetnek megfelelően készült útmutató egy világos és egyszerű hat lépcsős eljárást mutat be, amelynek segítségével a kis- és középvállalkozások méretüknek és erőforrásaiknak megfelelő vesztegetésellenes programot indíthatnak el. A kiadványban pontos és gyakorlati szemléletű leírások mellett több olyan élethelyzet is szerepel, amelyben vesztegetés merülhet fel, hogy ezzel is segítse a vállalkozásokat a megelőzésben.

Beszédében Christopher Laska, a Telenor Magyarország vezérigazgatója elmondta, hogy a multinacionális vállalatoknak komoly felelősségük van az átlátható gazdasági környezet kialakításában, amelynek része, hogy magyarországi partnereiket és beszállítóikat támogatják az etikus és átlátható működésben.

Martin József Péter, a Transparency International Magyarország ügyvezetője hangsúlyozta: „a kkv-knak a gyakorlatban jól kezelhető és alkalmazható, egyszerű lépésekre van szükségük, kevésbé formális és szigorúan strukturált megfelelési programokra, mint a nagyvállalatoknak. Ezeket az egyszerű lépéseket mutatjuk be a jelen kiadvánnyal. A mélyinterjúk tapasztalatait összegezve elmondhatjuk, hogy a magyar kkv-k az etikus működés során megbízhatóbb üzleti partnerré válnak, több megrendelést és megbízást kapnak. Növelik a cég hírnevét és vonzerejét, ami a marketing és a munkaerő-toborzás szempontjából nagyon fontos, továbbá erősítik a vállalaton belül a munkamorált és a lojalitást.”

A kiadvány a Transparency International és a Telenor honlapja mellett egy új weboldalról, a www.vallalatietika.hu-ról is letölthető. Az új oldalt azért lett elindítva, hogy itt megtalálható legyen minden hasznos információ és könnyen adaptálható megoldás, amelyet az etikus vállalati működésre törekvő kkv-k saját szervezetük fejlesztésében alkalmazhatnak.

Kapcsolódó hírek

Útmutató vesztegetésellenes üzletpolitikai irányelvek kidolgozására A Transparency International nemzetközi irányelvei, valamint magyar vállalatvezetőkkel készített...
×