Hosszú távú szakmai együttműködési megállapodást írt alá a Transparency International Magyarország és a Telenor. A mobilszolgáltató csatlakozott a civil szervezet Vállalati Támogatói Fórumához, melynek tagjai törekednek az átlátható és etikus működésre. A Transparency International Magyarország és a Telenor szakmai tapasztalatával kívánja segíteni a magyar kis- és középvállalatokat a korrupció visszaszorítása érdekében.
A Telenor évek óta elkötelezett az etikus vállalati magatartás és az átlátható működés mellett. A mobilszolgáltató a magyarországi mobilszolgáltatók közül elsőként csatlakozott a korrupcióellenes szervezet hazai Vállalati Támogatói Fórumához. A Transparency International Magyarországgal kötött együttműködésének célja, hogy közösen dolgozzanak ki best practice megoldásokat a korrupció ellen a magyar KKV szektor számára. A civil szervezet egyedülálló szakmai tudására, illetve a Telenor széles körű tapasztalatára alapozva részletes elektronikus tananyagot fejlesztenek ki, mely a hazai kis- és középvállalkozásokat segíti, hogy mindennapi működésükben is érvényesíthessék a tisztességes üzleti magatartás alapelveit.
„Nagyon örülök, hogy a Telenor is csatlakozott Vállalati Támogatói Fórumunkhoz, melyben azok a magyarországi cégek tömörülnek, amelyek valóban komolyan gondolják a korrupciót kizáró működést. Célunk, hogy a tagoknak olyan eszközöket biztosítsunk, amellyel csökkenthetőek a vállalaton belüli korrupciós kockázatok, emellett exkluzív eseményeket szervezünk, ahol a cégek képviselői a politikai és az üzleti élet vezető döntéshozóival találkozhatnak. Együttműködésünk a Telenorral igazán példamutató, hiszen a mobilszolgáltató nem csak saját etikus működése mellett kötelezte el magát, de abban is szerepet vállal, hogy a hazai üzleti szférában elterjessze a tisztességes vállalati működés kultúráját. Úgy gondolom, a tervezett közös elektronikus tananyag nagyon hatékony eszköz lehet majd ebben a folyamatban,” – mondta Alexa Noémi, a Transparency International Magyarország ügyvezető igazgatója.
A Telenor nagyon fontosnak tartja, hogy mindazokat az alapelveket és konkrét gyakorlati tapasztalatokat, amelyekkel nemzetközi hátterének köszönhetően rendelkezik, megossza a magyar KKV-k számára a Transparency International segítségével. A magyarországi üzleti szektor sajnos nagyon rosszul teljesít a legtöbb korrupciót kutató felmérésen. A vállalatok szerepvállalása és összefogása nélkül nem valósítható meg a korrupció visszaszorítása. Ehhez kíván támogatást és példát adni a mobilszolgáltató és a civil szervezet.
„Nagyra becsülöm a Transparency International tudását és korrupcióellenes erőfeszítéseit. Örülök, hogy együtt dolgozhatunk velük az etikus üzleti magatartás népszerűsítésén, és remélem, hogy példánk más cégek számára iránymutatásként szolgálhat. A korrupció nagyon súlyosan károsítja a vállalatok esélyegyenlőségét, a tisztességes versenyt és az egészséges üzleti környezetet. Ez nemcsak az egyes vállalatok számára rendkívül veszélyes, hanem az ország egészére nézve is. Szeretnénk, ha minél több vállalat felismerné ezt és csatlakozna hozzánk,” – mondta el a sajtótájékoztatón Christopher Laska, a Telenor Magyarország vezérigazgatója.